Sivut

torstai 28. helmikuuta 2019

Arki ei oo juhlaa

Ei oo. Mut elämä on ihmisen parasta aikaa. Ja suurinosa elämästä on muute just sitä arkea.

Espanjaa muuttaessa elin tosi kauan niin et mun kaikki tavarat mahtuu matkalaukkuu. Toisaalta jees kun ei tavaraa ollu mut toisaalta stressaavaa kun ei oikein osannu tuntee oloa ja paikkaa omakseen ku olin kokoajan vähä menossa. Ja mihin? No kun en oikein itsekkään tiedä. Tekis arjesta semi raskasta kun en edes osannu syödä kotona.  Enkä oikein oo varma nytkään oonko johonki menossa vai pysynkö tässä. Mut tavarat on jossai muualla ku puoliks laukussa venaamassa et jos huomenna lähdenkin.  Parempi elää päivä kerrallaan ja kattoo mitä tulee vastaan. Itseni tuntien ehkä joku 100 ideaa joista toteutuu max 10%. Mut annetaa niille tilaa. 

Epäilen et iso osa ihmisistä elää elämää odotten jotain. Yleensä lomaa, tilipäivää tai viikonloppua. Sit kun mulla on loma tai sit kun mulla on sitä, saavutan tai teen tätä, niin oon Onnellinen. Oikeesti tyytyväisyys sun tavalliseen arkeen tekee sut kaikista onnellisimmaks. Raha ja vapaa-aika mahdollistaa asioita mut jatkuva odottelu ja päämäärien tavoittelu tahtoo käydä itsellä  raskaaks pidemmällä aikavälillä. En kuitenka tarkota ettei ihmisellä tarvis olla päämääriä tai tavoitteita, ne toki motivoi ja  mahdollistaa onnistumisen iloja, mut tää arki vaan on kaikkee muutaki. 

Perus arki on kuitenki se juttu elämässä, paikasta tai elämäntilanteesta riippumatta. Joten mikset tekis siitä omast arjesta mukavaa, niissä puitteissa jotka sulla on. Mun psykologi neuvo mua tekemään joka päivä jonku kivan asian. Sain pitkän listan  kivoja tehtäviä jos ei oma pää tekemisen suhteen leikkaa. Esimerkiks ulkona kävelyä, lenkkeilyä, musiikin kuuntelua, leipomista, kirjan lukemista, harrastus tai vaikka ihan vaan mitään tekemättä oleminen. Loputon lista, mistä kukakin nyt ikinä nauttii. Oon pyrkiny kiinnittää huomiota et otan itelleni sen yhen jutun päivässä. Ja kannattaa.  Ja mun olo ja asennoituminen on parempi. Tänää mä kirjotan tätä. That's it. 

Käytiin yks aamupäivä myös vähän retkeilemäs tuol luonnossa. Harmi ettei otettu eväitä mukaan. Kevät alkaa tulla ja ihanan lämmintä ja vihertää. Ja linnut visertää!



Käytii myös kurkkii sisäl yhes palanees talos. Semi creepy mesta.

Arki ei oo juhlaa vaa se on just sitä sun elämää mitä sä elät. Ja ihan hyvää aikaa jos vaa asennoituu oikein. Ja pyrkii pitämää sen itsellee mukavana. Sitä on kuitenki ite vastuussa kaikist eniten siitä onks elämä mukavaa vai ei.



Ja siinä yks pien pätkä mun arjesta. ei oo ihmeellistä mut se on just sitä tavallist elämää mist mä nautin. ♥ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti